kvalitní úklidová firma

4 největší průšvihy úklidových firem: Na co si v recenzích zákazníci nejvíc stěžují?

Úklidová firma by vám měla život ulehčovat. Když ale při jejím výběru sáhnete vedle, dokáže vám ho naopak pořádně ztrpčit. Potvrzují to recenze nespokojených zákazníků. Na co si v nich nejčastěji stěžují? A jak se nedostat do podobných patálií? To vše vám rádi prozradíme v dalším žraločím čtivu.

Některé zákaznické recenze je potřeba brát s rezervou. Pročpak? Občas jsou to spíše „zákaznické“ recenze – tedy historky od lidí, kteří zákazníky dané firmy nikdy nebyli. Pozitivní ohlasy tu a tam sepíšou kamarádi nebo zaměstnanci úklidovek. Za negativními recenzemi zase někdy stojí osobní msta nebo závistivá konkurence.

Selský rozum ale velí jasně. Pokud negativní recenze převažují, není to náhoda. Naopak jednoho nespokojeného křiklouna mezi desítkami pětihvězdičkových pochval bude soudný člověk ignorovat.

Ze zákaznických ohlasů se dá dobře připravit na výběr úklidové firmy. Právě proto jsme prošli stovku recenzí pražských úklidových firem a vybrali z nich 4 věci, které zákazníkům vadí nejvíc. Tady jsou.

 

1. Rozpor internetového ceníku a účtované ceny

Nespokojení klienti v recenzích často zmiňují nesrovnalosti mezi cenami uváděnými online a cenami, které jim byly nakonec účtovány. Je jasné, že tento rozpor vede k rozčarování a nedůvěře.

Co říkají zákazníci

❌ „Reálná cena byla oproti té ceníkové cca trojnásobná.“

❌ „Píšete nejlevnější čištění koberců od 9 Kč za 1m2, a mezitím v ceníku nemáte nižší cenu, než je 14 Kč za 1m2, a ještě k tomu si účtujete 200 Kč dopravu.“

❌ „Cena byla určena podle nějakých kyblíků, nikoli podle m2, jak uvádí ceník. Byla účtována doprava 250 Kč místo 200 Kč (ceník).“

Jak předejít problémům

✔️ Vyžádejte si písemnou nabídku přesně pro vaši nemovitost.

✔️ Porovnejte nabídku s veřejným ceníkem. Našli jste nesrovnalosti? Zeptejte se, jak vznikly. Nedostali jste přijatelné vysvětlení? Raději se poohlédněte po jiné úklidovce.

✔️ Ptejte se na podrobnosti. Zajímejte se o to, co vše cena zahrnuje, a co už je za příplatek.

kvalitní úklidovka

2. Nízká kvalita úklidu

Velká porce stížností se týká nedostatečné kvality úklidu. Zákazníkům vadí, že některá místa nebyla vůbec uklizena nebo že po sobě zaměstnanci úklidové firmy nechali špínu.

Zákaznické zkušenosti

❌ „Chodbičky před vytřením vůbec nezametá, takže hadrem jen rozmaže špínu po zemi.“
❌ „Po paní zůstala špína prakticky všude.“
❌ „Uklidili hrozně amatérsky – mapy od hadru na zemi, šmouhy na oknech.“

Jak dostat úklid v požadované kvalitě

✔️ Už v poptávce naprosto přesně definujte, co od úklidu očekáváte. Ptejte se na garanci spokojenosti.
✔️ Nebojte se ozvat! Poctivá úklidová firma problém ráda vyřeší. Ale musí se o něm dozvědět. Skvělá úklidová společnost se za případné pochybení nejen omluví, ale nabídne vám taky adekvátní kompenzaci. Třeba příští úklid zdarma.
✔️ Domluvte si s firmou pravidelné kontroly kvality. V dobré úklidovce je dělají automaticky a účastní se jich klidně i majitel nebo ředitel.

 

3. Problémy s komunikací

Závažným nedostatkem je také slabá, nebo dokonce nulová komunikace. A nemusí jít „jen“ o situace, kdy reklamujete kvalitu úklidu. Zklamaní zákazníci dokonce občas museli firmu nahánět, aby vůbec přijela uklidit. Často neúspěšně.

Stížnosti zákazníků

❌ „Absolutně špatná domluva. Několikrát jsem musela vyvolávat, prý mi zavolají zpět, čekala jsem, a stále nic.“
❌ „Nikdo nedorazil na smluvený termín, neodpovídají na SMS, volání vytípávají.“
❌ „Nulová komunikace, po reklamaci záměrně nezvedají telefon.“

Jak na bezproblémovou komunikaci

✔️ Kvalitu komunikace sledujte už při výběru úklidové firmy. Za jak dlouho odpověděla na e-mail nebo poptávkový formulář, který jste vyplnili? Jak snadno jste se do firmy dovolali? Ozvali se vám zpět, když se spojení napoprvé nepodařilo?
✔️ Vyžádejte si kontakty nejen na „vaši“ uklízečku, ale také na její nadřízenou osobu nebo šéfa firmy. Dohodněte si preferovaný způsob komunikace. Bude se domlouvat pomocí SMS, e-mailu, WhatsAppu nebo telefonních hovorů?
✔️ Dobrá úklidová firma vám sama od sebe nabídne pravidelnou revizi vašich požadavků a spokojenosti. Může probíhat online, po telefonu nebo přímo u vás.

 

4. Poškození majetku

Další nepříjemností je poškození vašeho majetku během úklidu. Může jít o drobné nehody, ale taky o vážné incidenty. Na pozoru se mějte obzvlášť v případě, že v uklízených prostorách máte velmi drahé stroje, přístroje nebo jiné nákladné vybavení.

Reálné příběhy

❌ „Neschopné uklízečky, které navíc zničily, co mohly.“
❌ „Skleněná vitrína spadla, rozbitá nová stěna.“
❌ „Paní opřela štafle o nově vymalovanou zeď, i když ji minutu předtím na to upozorním.“

Jak ochránit majetek

✔️ Kromě šťastné ruky při výběru úklidové firmy lze poradit vlastně jediné. Do své nemovitosti pusťte jen úklidovku, která má krytá záda pomocí vysoké pojistky profesní odpovědnosti. Bez ní se vymáhání náhrady může proměnit v boj s větrnými mlýny.

 

Všude není tak zle

Naštěstí jsou na trhu i firmy, které sklízejí pochvaly. Oprávněně a od skutečných zákazníků. Tyto úklidové společnosti si totiž dobře uvědomují, že slova spokojených klientů jsou tou nejlepší reklamou.

Jasně. Nikdo není dokonalý a chybička se občas vloudí všude. Důležité ale je, jak se k ní úklidovka postaví.

Hledáte úklidovou firmu, jejíž spolehlivost, kvality i komunikační servis potvrzují desítky 5hvězdičkových recenzí? O jedné takové bychom věděli. Jsme Modrý Žralok a rádi se zakousneme do úklidu kterékoliv pražské kanceláře nebo bytového domu. Chcete? Ozvěte se!

 

Žraločí tip

Jak vybírat úklidovou společnost

Chystáte výběrové řízení na úklidovou firmu? Máte štěstí, že jdeme kolem. Sepsali jsme pro vás rady, které vám pomůžou vybrat tu nejlepší úklidovku právě pro vás. Najdete je v článku 10 kritérií pro výběr ideální úklidové firmy.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Další články

NEZÁVAZNĚ POPTAT