paní na úklid uklízí kancelář

Nejčastější chyby úklidových firem

Měníte úklidové firmy častěji než listy v kalendáři? Prozradíme vám, co může stát za vaší nespokojeností. Při dalším výběrovém řízení díky tomu sáhnete po úklidovce, se kterou budete spokojeně spolupracovat dlouhé roky. Pojďme si tedy představit nejčastější chyby úklidových firem.

Nedostatečná komunikace

Kdyby existoval seznam smrtelných hříchů úklidových firem, nejtěžším prohřeškem by byla špatná komunikace. Právě váznoucí výměna informací totiž stojí za většinou problémů, ke kterým při úklidu kanceláří dochází.

Občas jde jen o drobná nedorozumění, která se dají vyřešit snadno. Může se třeba stát, že uklízečka nevyhodí kartonovou krabici stojící vedle odpadkového koše. Nezapomněla na to a na vině není ani její nepečlivost nebo lenost. Jen si zkrátka myslela, že když není krabice v odpaďáku, vyhazovat ji nemá. Stačí se domluvit na tom, že chcete, aby úklidová firma zlikvidovala i kartony nacházející se u koše, a je po problému.

Nekvalitní komunikace ale stojí také za daleko vážnějšími nedostatky. Pokud se opakují stále dokola a vedení úklidové firmy je nedokáže, nebo dokonce ani nechce vyřešit, uděláte nejlíp, když se s úklidovkou rozloučíte.

Komunikace je zkrátka základ každého dobrého vztahu. Tedy i toho obchodního. Proto neprohloupíte, když si na kvalitu komunikace posvítíte už při výběru úklidové firmy.

 

Časté střídání uklízeček

Nejspíš to znáte z vlastní firmy. Každého nového zaměstnance je potřeba zaučit a vysvětlit mu, co je pro vás důležité. Pak ještě nějakou dobu trvá, než si nováček plně zautomatizuje všechny vaše systémy, postupy a směrnice. Také vzájemná důvěra se buduje postupně.

Úplně stejně to probíhá v úklidových firmách. Když se při úklidu vaší kanceláře střídají zaměstnanci příliš často, nejspíš vám to bude nejen nepříjemné, ale pravděpodobně taky utrpí kvalita úklidových služeb.

Personální škatulata navíc nevypovídají nic dobrého ani o samotné úklidové firmě. A je úplně jedno, co za častou změnou uklízeček stojí. Pokud je firma střídá záměrně, vůbec si neuvědomuje, že tím nevyhnutelně snižuje vaši spokojenost. Když jsou personální změny způsobené tím, že původní uklízečky v úklidové firmě prostě skončily, znamená to, že majitel úklidovky nedokáže kvalitní zaměstnance buď sehnat, nebo si je udržet.

Něco úplně jiného samozřejmě představují krátkodobé záskoky. Třeba když „vaše“ uklízečky odpočívají na dovolené nebo jsou nemocné. Dobrá úklidová firma náhradnice pečlivě připraví a navíc vám co nejdříve oznámí, že tentokrát přijde uklidit někdo jiný.

 

Předimenzovaný úklidový tým

Nezkušené úklidové firmy se mnohdy zaleknou zdánlivě velké plochy. Přitom takových 1 000 m2 zvládne uklidit jediný člověk. V praxi se ale na úklidu tohoto prostoru podílejí dva, nebo dokonce tři lidé. Jenže komunikace mezi nimi často vázne, a proto výsledek není zdaleka tak dobrý, jako když se o vše stará jediný zaměstnanec úklidové firmy.

 

Nevhodné vybavení

Když úklidová firma nakoupí pro své pracovníky těžké, nevýkonné nebo nekvalitní vybavení, škodí hlavně sama sobě. Úklid s tímto vercajkem totiž bude trvat o dost dýl a pravděpodobně utrpí také jeho kvalita.

Problém přitom nemusí spočívat v tom, že náčiní ani nic lepšího nezvládne. Občas jde spíš o to, že jeho používání je zbytečně komplikované, náročné nebo vyčerpávající.

Jako příklad nám můžou posloužit vysavače. Proč by se měly uklízečky zbytečně tahat s těžkými luxy na kolečkách a každou chvíli je přepojovat ze zásuvky do zásuvky? Rozumná úklidová firma místo toho zainvestuje do bezdrátových tyčových vysavačů. S nimi je úklid daleko lehčí.

 

Absence generálních úklidů

I kdyby se uklízečka přetrhla, během jednoho běžného úklidu všechno dokonale vycídit nedokáže. Zkušené úklidové firmy to moc dobře vědí, a proto se jednou za pár měsíců pustí do generálního úklidu. Ve výsledku na tom nejvíc vydělají samy. Pravidelné úklidy jsou pak totiž mnohem jednodušší a rychlejší.

 

Chybují nejen úklidové firmy, ale i jejich zákazníci

Kdo z vás je bez viny, hoďte po úklidové firmě první koštětem. No a teď vážně. Uklízečkám občas komplikují práci také zaměstnanci nebo majitelé firem, jejichž kanceláře uklízejí. Tohle jsou nejčastější chyby, kterých se dopouštějí:

  • Moc muziky za málo peněz. Mezi úklidovými firmami jsou podobné rozdíly jako mezi auty. Když půjdete jen po nejnižší ceně, počítejte s tím, že u vás bude uklízet Dacie. Že byste radši úklidový Mercedes? Není problém. Jen musíte sáhnout hlouběji do kapsy. Kvalita prostě něco stojí.
  • Souboj dvou úklidových táborů. Máte vlastní uklízečky na průběžný úklid během dne a večer u vás gruntuje úklidová firma? Tenhle systém většinou nedělá dobrotu. Jeden úklidový tábor hází nedostatky na ten druhý. A vy obvykle máte sklon věřit „těm svým“.
  • Pozdní odchody z práce. Když vaši zaměstnanci zůstávají v kanceláři i po konci pracovní doby, úklidové kvalitě to rozhodně neprospívá. Překážejí uklízečkám a na čistých podlahách hned našlapou. Zaměstnanci kanceláře občas taky dávají najevo, že je uklízečky ruší při práci. Přitom je tomu právě naopak.

Popřemýšlejte, jestli náhodou něco podobného neděláte i vy. A když ano, zkuste to změnit. Prospějete tak nejvíc sami sobě.

Úklidovým firmám ale můžete vycházet vstříc i jinak. Velkou pomocí je například to, když před odchodem z kanceláře zapnete myčku. Než uklízečka dokončí úklid, nádobí bude díky tomu nejen čisté, ale taky vychladne a aspoň trochu oschne.

 

Hledáte spolehlivou a důkladnou úklidovou firmu?

Chybovat je lidské a v Modrém Žralokovi uklízí lidé. Proto vám neslibujeme nesplnitelné. Třeba to, že se během mnohaleté spolupráce nevyskytne ani jedna chybička. Slíbit vám naopak můžeme, že i tu nejmenší chybku napravíme a příště si na kritické místo posvítíme s ještě větší pečlivostí.

Všechny neduhy, o kterých byla řeč v tomto článku, jsou nám známé. Proto si na ně dáváme velkého majzla. I díky tomu u našeho jména na Googlu září pětihvězdičkové hodnocení od našich zákazníků. Chcete se k nim přidat? Rádi budeme opečovávat i vaši pražskou kancelář. Stačí se ozvat.

 

Žraločí tip

Neduste nespokojenost pod pokličkou!

Nelíbí se vám kvalita úklidu? Vyfoťte problematické místo a fotku pošlete šéfovi úklidové firmy. Dobrá úklidovka se nebude na nic vymlouvat a postaví se k problému čelem. Omluví se, sjedná nápravu, nabídne slevu… A hlavně udělá vše proto, aby se nic podobného už neopakovalo. Když se ale o problému nedozví, nic z toho samozřejmě udělat nemůže. Proto rozhodně neduste svou nespokojenost pod pokličkou.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Další články

NEZÁVAZNĚ POPTAT